Jak zadbać o employer branding?

Trudno wyobrazić sobie powodzenie firmy bez kadry dobrych i wykwalifikowanych pracowników. Jak ich zdobyć? Zadbaj o employer branding. Poznaj najlepsze sposoby na budowanie wewnętrznego i zewnętrznego wizerunku świetnego pracodawcy. Postaw na nowoczesne wyposażenie biura i stwórz przyjazne środowisko pracy.

Employer branding – najważniejsze informacje

Przedsiębiorcy powinni liczyć się z dwoma, poważnymi wyzwaniami kadrowymi. Po pierwsze, muszą znaleźć chętnych do pracy specjalistów i ich zatrudnić. Po drugie, trzeba zatrzymać ich na stanowisku i nie pozwolić, by odeszli do konkurencji. Employer branding, czyli inaczej wizerunek pracodawcy, odgrywa kluczową rolę w obu sytuacjach. Odpowiednia promocja firmy pozwala na lepsze wyniki rekrutacji i większą lojalność pracowników. Dzięki niej można osiągnąć sukces w biznesie i skutecznie realizować cele. Warto przygotować odpowiednią strategię i kierować się wskazówkami specjalistów HR.

Wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Musisz działać wielokierunkowo. Zastanów się, na czyją opinię chcesz wpłynąć i dlaczego. Wewnętrzny employer branding dotyczy przede wszystkim osób najbardziej związanych z życiem firmy, w tym zatrudnianych pracowników. To oni tworzą atmosferę organizacji. Jeśli mają do niej pozytywne podejście, chętniej pracują na jej sukces i mają dobre zdanie o swoim pracodawcy. Komentarzami na temat doświadczeń z daną marką będą dzielić się z przyjaciółmi, członkami rodziny i być może, innymi specjalistami z branży.

Każdy przedsiębiorca powinien zadbać również o zewnętrzny employer branding. Jest to wizerunek firmy wśród potencjalnych kandydatów do pracy, klientów i partnerów biznesowych. Szczególną uwagę warto zwrócić na internet, gdzie opinie o pracodawcach szybko się rozchodzą i mogą pomóc lub zaszkodzić przedsiębiorstwu. Trzeba kontrolować publiczne dyskusje na temat zatrudnienia i śledzić poczynania konkurencji.

budka-do-biura

Jak budować pozytywny wizerunek jako pracodawca?

Jest wiele sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Najbardziej ceniona jest wiarygodność, warto zatem rzeczywiście postarać się o stworzenie atrakcyjnych warunków pracy. Dobry przedsiębiorca:

  • przestrzega prawa, zapewnia korzystne umowy i przejrzysty regulamin współpracy,

  • dba o work-life balance i nie obciąża pracowników nadmiarem obowiązków,

  • proponuje ciekawe sposoby na integrację kadry, w tym imprezy firmowe,

  • zachowuje wysokie standardy zarządzania organizacją,

  • nie dopuszcza do stagnacji i nieustannie rozwija swoją firmę,

  • umożliwia awanse i przedstawia jasną ścieżkę kariery.

Szczególną uwagę należy zwrócić na jakość prowadzonych procesów rekrutacji. Kandydaci powinni otrzymać wszystkie informacje na temat proponowanego im stanowiska i odbyć rozmowę kwalifikacyjną w przyjaznej, a zarazem profesjonalnej atmosferze. Jeśli zdecydują się na zatrudnienie, należy stopniowo wdrażać ich w nowe obowiązki. Dobrym rozwiązaniem jest opracowanie przejrzystych procedur. Osoby odpowiedzialne za zarządzanie organizacją powinny znajdować skuteczne metody na motywowanie kadr oraz pozwalać zatrudnianym specjalistom na samodzielność i rozwój zawodowy.

Nowoczesne biuro to element employer brandingu!

Komfortowe wyposażenie biura to jeden z elementów employer brandingu. Sprawia, że wypełnianie obowiązków zawodowych staje się łatwiejsze i przyjemniejsze. Wpływa nie tylko na opinię pracowników, ale też na wrażenia gości, którzy odwiedzają biurowe wnętrza. Nowoczesna przestrzeń przekłada się na wizerunek profesjonalnej firmy. Ciekawym pomysłem jest akustyczna budka do biura. W dźwiękoszczelnej kabinie łatwiej się skupić, wykonać rozmowę telefoniczną lub przeprowadzić rekrutację nowego pracownika. Wewnątrz znajdują się wygodne, tapicerowane siedziska oraz światło aktywowane czujnikiem ruchu. Ponadto uwzględniono blat roboczy i gniazdka elektryczne do podpięcia urządzeń mobilnych. Przedsiębiorcy mogą wybrać kolor ścian oraz nanieść na nie spersonalizowany nadruk.

Zadowoleni pracownicy to klucz do sukcesu!

Bądź dobrym pracodawcą i przyciągaj najlepszych specjalistów. Stwórz wizerunek firmy, w której po prostu warto się zatrudnić. Tylko w ten sposób osiągniesz prawdziwy sukces w biznesie. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci dobrać nowoczesne wyposażenie biura i wdrożyć profesjonalny employer branding.