Identyfikacja wizualna marki. Czym jest i gdzie powinna być widoczna?

Zbudowanie silnej marki wymaga stworzenia jej wiarygodnego obrazu wśród klientów oraz kontrahentów. Dzięki spójnej stronie wizualnej, na którą składają się różne materialne elementy, firma jest łatwiej kojarzona i rozpoznawana przez odbiorców. Jak stworzyć identyfikację wizualną marki? Co ma największy wpływ na odbiór danego przedsiębiorstwa przez inne podmioty na rynku? Dlaczego wystrój wnętrz i wyposażenie biura jest tak ważne? Przeczytaj o tym w naszym artykule!

Czym jest system identyfikacji wizualnej i do czego służy?

Widoczność marki jest kluczową częścią budowania jej rozpoznawalności. Główną rolę w tym procesie odgrywa system identyfikacji wizualnej. Jest to ogół działań podejmowanych w celu stworzenia spójnego i wyróżniającego się obrazu marki. Odbywa się to poprzez opracowanie, a następnie realizowanie pewnych standardów i reguł dostosowanych do danej firmy.

Identyfikacja wizualna pozwala na stworzenie wiarygodnego i wzbudzającego zaufanie wizerunku firmy. Powinna być dostosowana do misji przedsiębiorstwa, a także specyfiki odbiorców. Jest to bowiem sposób na niewerbalną komunikację w środowisku biznesowym.

Aspekt wizualny w dużej mierze wpływa na podświadome zapamiętanie marki, a nawet przywiązanie pod kątem emocjonalnym. Wykreowanie takiego systemu w dużych przedsiębiorstwach często podparte jest badaniami marketingowymi i psychologicznymi.

system identyfikacji wizualnej

Elementy identyfikacji wizualnej marki

Obraz marki kojarzony jest przede wszystkim z jej logo, czyli znakiem graficznym, który w sposób symboliczny reprezentuje firmę. Może przedstawiać obiekt lub kształt. Niekiedy to sama nazwa o charakterystycznym kroju i odcieniu liter stanowi logotyp.

Kolorystyka zastosowana w znakach graficznych zazwyczaj przekłada się w bezpośredni sposób na pozostałe elementy wizualne marki. Przykład stanowi tu Facebook (niebieski), czy chociażby Allegro (pomarańczowy). Nie zawsze jest to jeden odcień – w przypadku marki Ikea (żółty-niebieski) lub Biedronka (żółty-czerwony) są do dwa kontrastujące kolory.

Zarówno logo, jak i kolorystyka są ściśle związane z kolejnymi elementami identyfikacji wizualnej, do której należą:

  • opakowania,

  • materiały reklamowe,

  • wygląd strony internetowej,

  • firmowe środki transportu,

  • strój pracowników,

  • pieczątki, materiały biurowe, dokumenty.

Space branding. Co wspólnego mają aranżacja biura i wizerunek firmy?

Dużą rolę w budowaniu identyfikacji wizualnej marki odgrywa też wygląd siedziby firmy, a zwłaszcza jej wnętrza. W ostatnich latach aranżacja biura zyskała na szczególnym znaczeniu. To spowodowało narodziny tzw. space brandingu, czyli projektowania przestrzeni biurowej w taki sposób, aby jak najlepiej oddać charakter marki.

W tym celu stosuje się różne metody personalizacji biura poprzez eksponowanie loga lub wplatanie korporacyjnej kolorystyki do wystroju. Całość powinna być spójna oraz starannie przemyślana, dlatego coraz więcej firm chętnie korzysta z usług profesjonalistów specjalizujących się w aranżacji biur.

To, co wyróżnia daną markę to także udogodnienia dla pracowników. Korporacje, które łamią stereotypy i sztywne reguły panujące w tradycyjnych biurach wzbudzają zaufanie i budują swój pozytywny obraz.

Personalizacja budki akustycznej od Available. Co oferujemy?

Jednym z ciekawszych udogodnień, które coraz częściej pojawia się w miejscach pracy, jest kabina dźwiękoszczelna. Dzięki izolacji od otoczenia umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych, swobodną pracę z laptopem, a nawet przeprowadzanie spotkań.

space branding

Co ciekawe, budka akustyczna może stanowić element wyróżniający się swoją stylistyką lub być dyskretnym dodatkiem do biura. Wszystko zależny od modelu, kolorystyki oraz materiału wykonania. Available oferuje kabiny z możliwością personalizacji produktu pod kątem wykończenia:

  • ścian wewnętrznych (filc w szerokiej palecie kolorystycznej),

  • ścian zewnętrznych (lakier lub laminat),

  • wykładziny (kilkanaście odcieni do wyboru).

Zadbaj o spójny wizerunek w siedzibie firmy!

To, jak firma jest postrzegana na rynku, zależy w dużej mierze od jej identyfikacji wizualnej. Inwestycja w ten aspekt budowania marki jest jedną z najważniejszych podejmowanych decyzji. Pamiętaj, że wystrój biurowej przestrzeni powinien korespondować z firmową misją oraz kulturą pracy. Budka telefoniczna do biura od Available to udogodnienie dla pracowników, które docenią. Sprawdź na naszej stronie, jak możesz spersonalizować wybraną kabinę!