Czym kierować się, wybierając meble do biura? Eksperci podpowiadają!

Zakup mebli do biura wymaga przygotowania. Podstawowym kryterium doboru jest ergonomia, jednak, w zależności od konkretnych potrzeb, liczy się coś jeszcze. Jako twórcy kabin dźwiękoszczelnych wiemy, jak łączyć funkcjonalność z dobrym designem oraz jakość z rozsądną ceną. Dziś podzielimy się z Tobą naszą wiedzą. Zapraszamy!

Meble biurowe: praktyczne czy estetyczne?

To, że meble mają zapewniać wygodę i wspomagać wykonywanie codziennych obowiązków to oczywistość. Szczegóły ergonomii w biurze definiują przepisy BHP, które określają, m.in., ile powinny wynosić:

  • wysokość, głębokość oraz inne parametry siedziska i oparcia krzesła,
  • przestrzeń na nogi,
  • wysokość blatu roboczego i jego kąt nachylenia.

Zaleca się dopasowanie stanowisk do wzrostu na podstawie tzw. wartości progowej minimalnej i maksymalnej. Najprościej jednak wybrać regulowane krzesła i blaty, które umożliwiają dostosowanie wysokości mebla do indywidualnych potrzeb.

Wyposażenie biura spełnia jedna jeszcze jedną ważną rolę – jest wizytówką firmy. Mówimy tu o wizerunku, który prezentujesz zarówno swoim klientom, jak i pracownikom. W dobie personal brandingu warto tak zaprojektować wnętrze, aby wywierało ono dobre wrażenie zarówno na kontrahentach, jak i na personelu. Czy funkcjonalność i dobry design da się pogodzić? Jak najbardziej! Za przykład posłuży nam biurowa budka telefoniczna The Hauz. Praktyczne rozwiązania opakowaliśmy tu w efektowne wzornictwo, które doda prestiżu każdej przestrzeni.

Jak dobierać meble urządzając biuro?

Zacznij od wymierzenia przestrzeni i rozplanowania stanowisk pracy. Uwzględnij dostęp do gniazdek i ciągi komunikacyjne. Ponadto, koniecznie zadaj sobie poniższe pytania:

  1. Jakiego budżetu na pewno nie chcę przekroczyć?
  2. Czy zależy mi na konkretnym stylu? Jeśli tak, to jakim?
  3. Czy chcę wyposażyć wszystkie pomieszczenia biura w jeden rodzaj mebli, czy postawić na różnorodność?
  4. Czy wszystkie meble mają mieć praktyczne ciemne kolory, czy odważę się także np. na mniej funkcjonalną, ale elegancką biel?
  5. Z jakich materiałów mają być wykonane elementy wyposażenia?

Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, który nie ma jeszcze płynności finansowej, rozsądnie jest ściśle trzymać się budżetu. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy wydatek poprawi Twój wizerunek, a jest on kluczowy w danej branży. Rozważ wtedy większe inwestycje, ale podejdź do sprawy „na chłodno”.

Podstawa? Solidne biurko i wygodne krzesło!

Przepisy BHP dotyczące ergonomii określają nie tylko parametry krzesła, ale również biurka. Pracownik powinien mieć wystarczającą ilość miejsca na blacie, aby niezbędne do realizacji zadań przedmioty mieć w zasięgu ręki.

Stawiaj od początku na solidne produkty. Oszczędzając na wyposażeniu, narażasz się na kolejne wydatki. Tanie meble pochodzą najczęściej z Chin. Wytrzymałość takich produktów pozostawia wiele do życzenia. Często też ich wygląd odzwierciedla cenę, co z kolei jest komunikatem dla klientów i pracowników. Nie sugerujemy kupowania od razu drogich designerskich mebli. Rozsądne jest stawianie na sprawdzonych dostawców i wyroby, które mogą posłużyć przez lata.

Zaplanuj przestrzenie wspólne i prywatne

Wyposażając siedzibę firmy, zaplanuj przestrzenie, w których pracownicy w spokoju porozmawiają przez telefon i spotkają się online. Problem małej dostępności sal konferencyjnych rozwiąże kabina dźwiękoszczelna. Optymalna wielkość budki do biura sprawia, że nie zajmuje ona dużo miejsca, jednak zapewnia komfort pracy. Jeśli chcesz zapewnić wygodne warunki do spotkań jeden na jeden, wybierz dużą kabinę Big Hauz.

Dzięki naszym produktom nie będziesz musiał powiększać biura, aby zapewnić przestrzeń do pracy w skupieniu. To nie tylko pozwoli zredukować koszty wynajmu, ale także zagwarantuje komfort i zadowolenie pracowników.

Funkcjonalność i design – kabiny dźwiękoszczelne Avaliable.pl

Nasze produkty powstały z myślą o małych, średnich i dużych przedsiębiorcach. Budka telefoniczna do biura pozwala wykorzystać niewielką przestrzeń do maksimum, a w dużych open space’ach umożliwia pracę w ciszy. Bez względu na to, jakie masz potrzeby – skontaktuj się z nami ! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania i znajdziemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie. Zapraszamy!