Chill zone w biurze – co to jest?

Standardowy, 8-godzinny dzień pracy wymaga, aby robić sobie chociażby krótkie przerwy. Jeśli jesteś właścicielem firmy i chcesz zadbać o efektywność pracowników biura, stwórz dla nich przestrzeń relaksu! Czym jest chill zone? Co powinno się w niej znaleźć? Dlaczego przyda się tam kabina dźwiękoszczelna? Odpowiedzi znajdziesz poniżej!

Strefa relaksu: po co ją tworzyć?

Każdy pracownik biurowy potrzebuje od czasu do czasu choć chwili wytchnienia podczas od pracy. W tym czasie można zjeść, wypić kawę, uciąć sobie krótką pogawędkę z kolegą czy po prostu zamknąć oczy i wyciszyć się na moment. Do tego przydaje się jednak odosobniona przestrzeń, nieco na uboczu względem stanowisk pracy. W strefie tej:

  • aranżacja jest zwykle nieco inna niż w reszcie biura,
  • nie brakuje mebli wypoczynkowych,
  • wystrój sprzyja odprężeniu się i zrelaksowaniu,
  • można swobodnie rozmawiać, nie martwiąc się o zakłócanie ciszy reszcie pracowników,
  • da się realizować wybrane aktywności sportowe,
  • jest często miejsce (np. specjalna kabina), w którym bez problemu można przeprowadzić rozmowę telefoniczną z bliskim.

Jej wykreowanie jest świetnym sposobem na zadbanie o work-life balance pracowników. A jak wiadomo, wypoczęta i zrelaksowana osoba jest w stanie wydajniej i lepiej pracować! Ponadto kandydaci, ubiegający się o pracę, coraz częściej zwracają uwagę na aranżację biur – w tym właśnie na dostęp do tego typu stref.

Czego nie powinno zabraknąć w chill zone?

Rozmaite firmy mają różne pomysły na zaaranżowanie tej strefy. Są jednak takie elementy wyposażenia, które wpasują się w każdy wystrój i są w zasadzie niezbędne. O czym mowa?

Sofy, fotele, pufy...

Wygodna kanapa z kolorowymi poduchami? Kilka barwnych puf, w których można wygodnie umościć się z książką? A może zestaw foteli-uszaków? Wszystko to świetnie sprawdzi się w wypoczynkowej części biura. Kolorystykę mebli da się dopasować zarówno do firmowych barw, jak i do całej aranżacji dookoła!

Niewielki stolik

Przyda się, gdy ktoś zechce przyjść tu z kawą lub z herbatą. Może to być prosty, typowy stolik kawowy. A może nieco bardziej oryginalna jego wersja – palety albo drewniana beczka? To zawsze coś innego niż meble w części biurowej!

Barwny dywan

Miękki, wygodny dywanik pozwoli poczuć się naprawdę komfortowo! Dodatkowo będzie dało się usiąść bezpośrednio na podłodze i rozegrać szybką partyjkę w planszówkę.

A na sportowo?

W niejednym biurze pracownicy w przerwie rozgrywają mecz w piłkarzyki, grają w tenisa stołowego albo w rzutki. Aktywności takie pozwalają się rozruszać, co zdecydowanie jest wskazane w pracy siedzącej!

Budka akustyczna, rośliny, czyli nowocześnie i gustownie

Chcąc jak najbardziej wyjść naprzeciw oczekiwaniom zatrudnionych, trzeba postawić na nieszablonowe rozwiązania i zaproponować im coś więcej. Dobrym pomysłem będzie wzbogacenie biurowego chill zone o ciekawie zaaranżowane, żywe rośliny. Podwieszane doniczki, ogrody wertykalne czy egzotyczne palmy to coś, co na pewno stworzy sprzyjający odprężeniu klimat.

Warto wygospodarować również miejsce na dźwiękoszczelną kabinę. Taka kolorowa budka może stanowić idealne miejsce do wyciszenia się z pasjonującą lekturą. To także przestrzeń do prowadzenia bez skrępowania prywatnej rozmowy przez telefon. Wygodne siedzisko, odpowiednie oświetlenie i klimatyzacja, gniazdko elektryczne – wszystko to znajdziesz w kabinie takiej jak budka akustyczna The Hauz.

Jeszcze inny pomysł na urozmaicenie strefy relaksu to kącik czytelniczy. Kolorowe czasopisma kobiece i motoryzacyjne? Beletrystyka? Tematyczne, branżowe magazyny? Czemu nie! Pracownicy biura mogą też stworzyć tu swój własny punkt wymiany książek i przynosić wybrane lektury, biorąc w zamian inny egzemplarz.

Odpowiednio urządzona chill zone to standard w nowoczesnych firmach. Zatrudnione osoby chętnie z niej korzystają, po czym z nową energią wracają do swoich zadań. Mamy nadzieję, że z naszą pomocą bez problemu wykreujesz taką przestrzeń dla swoich podwładnych. Zapraszamy do kontaktu w sprawie budek dźwiękoszczelnych! Niech zagoszczą one i w Twoim przedsiębiorstwie!